Monday, August 9, 2010

Ukhwah fillah abadan abada.......

      "Ya Allah... aku serius tak percaya boleh jumpa dengan kau... Kau dah lainlah."
      "Lamanya tak jumpa. Kau nampak lain."

       Itulah di antara beberapa ucapan yang sering meniti di bibir teman2 bila bertemu dengan saya secara tidak sengaja di mana-mana pun sejak kebelakangan ini. Hm, nak cakap pasal perubahan bentuk fizikal sayalah tu.. Haish.. Rupa2nya masih belum habis lagi isu berat badan ini. Aku tetap aku. ;-)

      Saat bertemu dengan teman2 lama semua seolah menjentik satu perasaan yang sukar dimengertikan lebih-lebih lagi dengan kedatangan Ramadhan yang hanya tinggal sehari sahaja lagi. Terimbau sudah segala suka dan duka ketika bergelar pelajar dahulu. Dan yang paling menarik bila mengimbau kenangan ketika berpuasa bersama-sama mereka. Ponteng terawikh tu memang biasalah kan bagi sebahagian pelajar di asrama. Ada saje alasan yang diberi. Sakit perutlah. Tak sedap badanlah. Huhu. Ah.. rindunya saat itu.

      Bila melihat sebahagian besar sudah pun berumah tanga dan memiliki cahaya mata membuatkan saya berasa gembira melihat keceriaan yang terpancar di wajah masing-masing. Dan sudah tentunya mereka kurang percaya bila bertemu dengan sahabatnya yang satu ini. Mereka berkata seolah bertemu dengan kembar saya. Haha.  Walau apapun, kenangan tetap kenangan. Berpisah dengan teman-teman yang baru dikenali sejak empat hari yang lepas juga membuatkan hati ini sedih. Ahah, emosional lah pula kan.

"Jika indah satu pertemuan, jangan akhiri dengan perpisahan. Jika suci satu perkenalan, jangan cemari dengan pendustaan. Jika bernilai sebuah perhubungan, hargailah ia dengan keikhlasan....."

Buat K.Mun & TLC:

"Bersabarlah dengan ketetentuan-Nya
ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi"

2 comments:

Adaw86 said...

Kita akan berjumpa satu hari nanti... ddk dan berbual sesama....paling dirindui adalah K.Mun....;-)

Arfa Ardiya said...

adaw:insyaAllah...itu yg paling dinanti....

Related Posts with Thumbnails