Tuesday, August 3, 2010

Aku Mahu Saiz S...

Argghh..... Agak tension juga bila ditegur semakin chubby oleh orang yang dikenali. Hanya senyuman nipis sahaja yang dapat saya hulurkan kepada mereka sebagai balasan. Apa lagi yang mampu saya lakukan? Ingin membalas usikan mereka, saya juga yang terkena semula. Paling tidak pun, saya hanya membalas biar chubby asalkan sihat... Haha..

Bila di rumah pula, ayah saya pula sering bercerita soal penjagaan kesihatan. Maklum sahajalah, orang kesihatan. Ada sahaja maklumat yang akan dikongsinya bersama dengan anak-anaknya. Soal berat badan ini agak sensitif juga untuk diperkatakan. Setelah melalui sendiri, barulah saya faham apa yang sering dirasakan oleh mereka yang lain.

Bila semakin chubby ini, mulalah malas nak keluar rumah sebab baju yang sesuai untuk digunakan sudah tidak muat lagi. Saya hanya menggelengkan kepala sahaja bila membuka almari pakaian dan melihat semula gambar-gambar lama semasa bergelar pelajar dahulu. Dalam jangka masa satu tahun, kebanyakan kemeja, seluar, dan baju kurung yang digunakan semasa belajar dahulu tidak muat lagi. Apa yang telah terjadi? Dah terang lagi bersuluh kot berat badanku telah naik. Hehehe. Lalu, apa yang perlu saya lakukan?

Sudah beberapa produk diambil untuk melangsingkan semula badan namun semuanya gagal kerana tidak komited. Huhu. Akhir sekali, barulah saya sedari diet yang seimbang memang perlu di samping mengawal selera makan yang semakin membuak-buak ini. ;p

Kali ini saya nekad, saiz baju perlu ditukar semula........ Selera makan perlu dipantau semula... Nak ambil segala macam pil kat luar sana tu dah serik dah. Cukup-cukuplah tu.

3 comments:

Adaw86 said...

Haha.... Janganlh sampai saiz S Cik Arfa oi.... Kang nmpk tulng je nnt.....;p
Saiz M pun dah kira ok....;-)

Siti Muthiah said...

;)http://siti-muthiah.blogspot.com/search?q=xxl

Arfa Ardiya said...

Adaw:huhu...dh size M... kalo dpt saiz S pun ok juga tu...;p
Muthiah:insyaAllah kami semua akn dan sentiasa menziarahi akk di situ..;)

Related Posts with Thumbnails