Wednesday, October 6, 2010

KL.... Oh KL..............

Salam semua... setelah lama x update blog ni akhirnya, aku kembali juga ke sini untuk seketika waktu. Kekangan masa dan pada saat hati diamuk resah, aku tidak bisa mencoretkan sesuatu di sini. Ahah, dah macam tulis novel pula rasanya. Huhu. Kehidupanku masih berjalan seperti biasa cuma kebelakangan ini ada banyak perkara yang berlaku.

Saat mendapat berita tentang kesihatan ayahku yang kurang baik, hatiku mula diamuk resah. Yalah, khuatir jika berlaku sesuatu yang tidak diingini berlaku ke atasnya. Bermacam-macam yang bermain di mindaku ini. Sakit yang melibatkan jantung ni bukannya boleh dibuat main. Akhirnya, aku dan keluarga boleh mengeluh lega kerana tiada perkara yang serius pun berlaku. Alhamdulillah..........

Nak tau apa yang berlaku kat KL??? Check it out...

Nak dijadikan cerita, adik-beradikku telah pun mengambil AL untuk melawat ayahku. Ada juga yang ambil CL.. Aku dan kakakku tiba di KL tepat jam 1.30 ptg.. So, kami terus ke IJN. Setelah berjumpa dan berbual untuk jangka waktu yang agak lma juga, akhirnya kami pun berpisah di IJN. Ada yang terus pulang ke Melaka.

Dari IJN, aku dan kakakku terus check in ke hotel yang berhampiran. Belum lagi sampai kat hotel tu, my dad call and said that dia boleh keluar hospital pd petang tu juga. Ya ALLAH... sabar sajelah. Takkan nak terus balik Mlk kot... Hotel dah bayar ni. Kalau sikit takpe...... So, nak xnk stay kat hotel juga untk satu mlm... Sementara Angah dan abang iparku menjemput mak dan ayah di IJN, aku dan kakak terus melepak di bilik hotel sambil memikirkn jwpn yg sepatutnya diberikn kpd bos stlh amk compassionate leave slm 2 hari.. Mcm mn nk claim 2 hari sdgkn ayah dh boleh keluar hari ni... Aduh ai.....

Baru nak lelapkan mata barang sepicing dua, dapat panggilan telefon yang motosikal Angahku dicuri. Hm, memang dugaan sungguh. Baru berangan dia belanja makan kat Gombak... Tak ada rezeki.. Bak kata my sis... keneneng terus kepala aku bila datang KL... 1 of my friends said that "Kalau aku x kerja kat sini... memang aku x gi KL r untuk sesaje.." Dan aku akui akan kata-katanya itu. ;-)

3 comments:

Anonymous said...

KL...biasalah tu.... macam2 boleh jadi.... ;)

Muhammad Hatta said...

Semoga Ayah awk sihat selalu..
Bila dh menetap d KL..kena la selalu berhati2 semasa berada d KL..mcm2 boleh berlaku...kena la brdoa agar jauhi segala perkara yg x dingin berlaku.... Always be carefull... :)

Arfa Ardiya said...

Anonymous:Kalau nk ikutkan, semua tempat pun boleh jadi macam-macam.. ;-)

Hatta:Terima kasih.... KL mmg bnyk cabaran. ;-)

Related Posts with Thumbnails