Thursday, March 17, 2011

Terus pandang ke hadapan.

Hidup ini tidaklah seindah yang kita impikan. Bila melaluinya buat kali kedua, barulah aku menyedari yang aku tidaklah setabah yang disangka. Rasa pedih, kecewa, hampa, sedih.. semuanya bercampur menjadi satu. Tabahlah wahai hati. Tak semua yang kita inginkan akan menjadi yang terbaik untuk diri kita. Aku perlu menyedari akan hakikat itu dan perlu REDHA dengan ketentuan ini. Semua ini menjadikan aku lebih dewasa dan cekal dalam menempuh hidup yang terlalu banyak ranjau ini.

Apa yang berlaku, jadikanlah sebagai tauladan. Biarkanlah ia pergi andai itu yang terbaik. Perlu apa kita terus berpegang pada tali yang sudah pun reput? Akhirnya, kita juga yang akan jatuh tersungkur. Andai ini pengakhirannya, aku pasrah buat kesekian kalinya. Dan aku masih percaya, masih ada yang terbaik menantiku di hadapan sana. Namun begitu, apa yang aku hairankan adalah bila setiap kali aku melalui situasi sebegini, semangatku untuk menulis kembali bertunas semula. Mungkin inilah sebahagian hikmah yang telah ditetapkan. Jadi, aku perlu terus pandang ke hadapan bersama harapan yang baru. Biarlah kenangan itu terlipat kemas dalam lipatan memoriku ini.
 Selamat tinggal semuanya!!

7 comments:

K.Mun said...

Assalamualaikum, Arfa. La Tahzan, sis. ALLAH lebih tahu apa yg terbaik untuk hamba-hambaNYA.
"Jauhkanlah pemikiran anda dari keputusasaan dan lupakanlah keberadaannya. Fokus pada kejayaan di dunia dan ukhrawi sehingga sampai satu masa kita takkan gusar."

Hasif Ikhmal said...

Harap2 awak x mcm image yg kat atas tu dlm menepis sgl kemungkinan.. hehe. ;)
Just look forward... InsyaALLAH ada yang lebih baik.

Arfa Ardiya said...

K.Mun:Waalaikumussalam. thanks, kak. ;)

Hasif:haha... takdelah sampai mcm tu sekali. teruk nau kalau sy jd mcm tu dlm menepis sgl ap yg bkl berlaku... anyway, thanks for the support. u're the best senior that i'd ever met. ;-)

Armanshah said...

KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui ~

Surah Al-Baqarah(ayat 216)

InsyaALLAH, ada yg lebih baik untuk Arfa di sana nanti. Kembalilah kpd ALLAH. Nescaya, ht kita akn tenang.

Adaw86 said...

Lepaskan semua, Mar. Buat apa kita nak menunggu org yg x tau menghargai. betul?

Arfa Ardiya said...

Armanshah:Betul tu. Al-Quran sendiri dah jelaskn segala-galanya. Cuma kita sebagai manusia kadangkala terlalu ikutkan kata hati. Terima kasih untuk peringatan di atas itu. ;)

Adaw:Betul..... kata hati kita ni kadang2 boleh membuntukan dr kita sndr.

Faiq said...

Pandang ke depan... sesekali kita kena tgok blkng jgk supaya x tersalah langkah.

Related Posts with Thumbnails