Monday, March 14, 2011

JJCM-Al Jazira Arabia.

Salam semua.. hujung minggu ini tak banyak aktiviti yang boleh dijalankan. dengan cuaca yang panas terik, ke mana sajelah yang boleh diriku pergi? Nak shopping? Hm.. menyusutkan duit saje nanti. Sudahnya, melepak di rumah sambil menonton CD saje. Malam pula, ubah selera sekali lagi.. Kali ini kami sekeluarga ke Restoran Al-Jazira yang terletak di Bukit Beruang.. berhampiran Multimedia University (MMU)... Disebabkan foreigner banyak kat MMU, so macam2 jenis restoran ada kat sini.. Windmill.. My Kebab and so on.

Di Al-Jazira ni makanannya more on Arabian style. Persekitarannya just like restoran makanan biasa.. cuma dipenuhi dengan segala foreigner yang belajar di MMU sahaja. Nak tau apa yang menjadi pilihan kami di sini?? Let's check it out!!!
Kabsa Lamb = RM 15
Molawah Large = RM 4










Banana & Watermelon Juice = RM 3 each.


Kuah untuk Molawah Bread itu berasingan ya.. Nama kuah yang kami pilih dah terlupa pula namanya sebab tersangatlah pelik nak sebut. huhu. Jusnya pula tersangatlah pekat. Memang kena campur air suam baru okey rasanya.  Walau apapun, rotinya tersangatlah lembut dan SEDAP!! Bak kata orang Sarawak, NYAMAN GILAK!! ;-)


Bagi sesiap yang tak biasa makan kambing tu, tak payahlah order nasinya. Takut tak habis pula. Yalah, satu pinggan saje sudah RM 15... Overall, dari lima bintang, saya bagi 2 1/2 bintang untu makan di restoran ini. Jumlah yang perlu dibayar untuk malam ni RM 148.00. Thanks, Along sebab belanja. hehe. ;-)

Okey, semoga bertemu lagi di ruangan JJCM yang lain.

11 comments:

Mis Sara said...

Wah, dah serbu ke Al-Jazira dulu?? next time, u should try my kebab and saujana damai restaurant. berbaloi-baloi.. hehe.. lepas ni, akak pula yang akn serbu Al-Jazira untuk pekena roti dia.
(bawa kuah sendiri boleh??) haha

Arfa Ardiya said...

Ye ke kak??? My Kebab tu coming soon.... tunggu masa yang sesuai.. bila nak pergi asyik tutup aje.. tak ada rezeki lagi untuk ke sana. huhu. Bawa lauk sendiri??? haha.. if that's the case, baik akak 'tapau' roti je. huhu.

Mis Sara said...

Haha... nanti akak tapau... tapi yang hitam kecik2 atas roti tu apa ek? rempah ke?

Arfa Ardiya said...

Tapau kak.. jangan tak tapau.. hehe. u should tapau jus dia sekali...berbaloilah untuk RM3.. hehe. oh, yang hitam2 tu dorang letak habbatus sauda'. for those yg dah biasa dgn bijian tu, takde ras apa2lah.. kesedapan roti tu dah boleh cover rasa bijian hitam tu. hehe.. selamat mencuba :)

Mis Sara said...

okey, sis. nanti akak dah ke sana, i'll inform u.. hehe.

Adaw86 said...

Hah... dah bolehlah kau belanja aku bila aku turun melaka.... aku saje bagi kau survey tempat dulu. sampai masa, aku pow kau.. huhu. kebab takde ke?

Arfa Ardiya said...

Adaw: boleh.......... lain hari dan di lain tahun... haha.. alah, kau turun melaka n aku free, boleh je kita ke sini.. kebab ada tapi kena tunggu lagi sebulanlah sebab chef dia dah balik arab.. dorang kata kebab kat sini best.. tu aku x sure..

Adaw86 said...

Sounds interesting. tak sabar pula aku nk balik mlk. next JJCM kau ke mana? hehe

Arfa Ardiya said...

Next JJCM??? masih mencari tmpt yg menarik. Tapi tak mustahil aku akn ke medan ikan bakar Duyong. Walaupun dah beberapa kali ke sana, kali ni aku akn post ke sini bersama harga mknn yg terbaru.. Tunggu!!!!!!! Agak2 berpatutan, kita open table sekali lagi. ;-)

Faiq said...

Aik.. takkan open table berdua je?? x cukup korum tu. haha. Awk nk JJCM make sure, just hidu aroma je lepas ni Arfa. ;p

Adaw:Arfa tunggu masa je untuk 'mengurangkan duit simpanannya.' Sementara takde komitmen, bolehlah berbelanja salakan berpatutan.

Arfa Ardiya said...

Faiq:How dare you. Tunggulah nanti.. Kamu yang akan terdiam tak terkata. ;p

Related Posts with Thumbnails