Friday, September 17, 2010

Ubah selera???Hmm.... Windmill JJ.

Masih mood raya sebenarnya ni. Tapi, tekak dan perut dah tak larat nak terima segala ketupat, lontong, lemang, kuih raya dan sebagainya. Air pula, tak payah cakaplah. Bermacam-macam jenis. Dari yang berwarna putih sampailah ke hitam. Semuanya ada. Perut pun asyik bergelodak saje. So, malam tadi sempena janjiku kepada ahli keluarga kami semua pun berdedai-dedailah ke Windmill JJ A.Keroh Mlk..

Masa tengok menu, memang terkecur juga r liur ni. Tapi, bila menu dah dihantar dan berada depan mata serta-merta tekakku kembang lenih-lebih lagi bila lamb chop melalui tekakku. Terasa sungguh lomaknya yang sangat tepu itu di tekakku. Aduh, ai. Lomak sendiri pun ada yang berlebihan inikan pula nak menambah lomak yang sedia ada. Sudahnya, adikkulah yang menjadi mangsa 'tong sampahku' menghabiskan makananku.....Huhuhuu....

Biasanya orang tamak selalu rugi....Dan itulah yang terjadi kepadaku. Nak order air gelas Giant....pun tak habis juga. Kali ni, kakakku pula yang menghabiskannya. Parentsku yang teringin nak makan steak pun surrender dan menu masing-masing dihabiskan oleh abangku pula. Hm...dah kalau tekak dan perut selera tempatan, memang tak dan r nak makan benda lain. Bukan tak pernah ke restoran ni tapi, malam tadi rasa macam lain sikit. Semuanya serba tak kena. At last, my eldest brother said "Along buat lagi sedap. Betul x???"
 Aku hanya mampu tersengih dan tersenyum sahaja. Dah betullah tu... So, next time memang tak danlah nak ubah selera pada waktu begini. Semuanya tak berbaloi.

2 comments:

Anonymous said...

wah.....makan beef n lamb chop ya???biasalah tu....bila dah banyak sangat makan, segala mayonis ke, cheese ke memang buatkan tekak kembang je.....;p

Arfa Ardiya said...

betullah tu... rasa macam x boleh nampak je semua tu....

Related Posts with Thumbnails